Gefeliciteerd! Je hebt een e-mail ontvangen over jouw eerste bestelling. De volgende stap is om de bestelling af te handelen en jouw klant op de hoogte te houden van de status.
Dit zijn de standaardstappen die u moet uitvoeren:
Ga in het KMO Shops Dashboard naar Bestellingen om de bestelgegevens te bekijken.
Controleer jouw account bij de betalingsverwerker om er zeker van te zijn dat het geld is aangekomen. Als je offline betaalopties gebruikt, neem dan contact op met de klant om de betaling te regelen. Jouw lokale klanten kunnen jou contant betalen wanneer ze het gekochte product ophalen.
Wijzig de afhandelstatus van Wacht op afhandeling in Wordt afgehandeld en begin met het voorbereiden van de bestelling: pak het product zorgvuldig in om ervoor te zorgen dat het pakket veilig wordt afgeleverd. Je kan de bestelstatus op elk moment wijzigen om uw klanten op de hoogte te houden.
Vul het verzendlabel in om tijd te besparen bij het postkantoor.
Ga naar een verzendbedrijf, b.v. PostNL of Bpost, en verzend het pakket.
Wijzig de afhandelstatus van de bestelling in Verzonden. Je kan het beste bij deze stap een trackingnummer toevoegen, zodat jouw klant een e-mail met het nummer ontvangt en het zelf kan volgen.
Zodra de koper de bestelling heeft ontvangen, wijzig je de afhandelstatus van de bestelling in Geleverd.
Neem het geld op bij jouw betalingsprovider en vier jouw verkoop!
Automatisch verzendlabels laten genereren? Dit kan dankzij onze Sendcloud-integratie.