Naar de hoofdinhoud

Deel je webshop via sociale media

Gisteren bijgewerkt

Door je producten op sociale media te plaatsen, kan je je winkel promoten en in contact komen met klanten. Je socialemedia-accounts helpen om je merk op te bouwen en nieuwe en bestaande klanten naar je winkel te brengen wanneer je nieuwe producten market, aanbiedingen aankondigt of speciale evenementen uitvoert.

Productpagina's in je online winkel bevatten knoppen die je en je klanten kunnen gebruiken om content op sociale media te delen.

Je kan je producten rechtstreeks adverteren via Facebook of producten taggen op Instagram via het Instagram-verkoopkanaal, evenals verkoop op TikTok.

Producten delen van mobiele app naar Instagram en meer

Gebruikers van de KMO Shops-app voor iOS en Android kunnen de productafbeelding en beschrijving rechtstreeks vanuit de app delen in hun Instagram-feed of Story. Je kan ook delen op andere diensten zoals berichten, e-mail, WhatsApp, Messenger en meer.

Zo deel je een product op Instagram:

  1. Kies een product dat je wilt delen.

  2. Tik op het pictogram Delen rechtsboven op het scherm.

  3. Kies Instagram of een ander medium waar je het product wilt delen. De app op je telefoon wordt geopend met het deelmenu en de productafbeelding, beschrijving en/of link die aan het bericht zijn gekoppeld.

Producten delen vanuit het beheerderspaneel op sociale pagina's

Met KMO Shops kun je productinformatie delen op je zakelijke en persoonlijke Facebook-tijdlijn of story en op Twitter, rechtstreeks vanaf een productbewerkingspagina.

Zo deel je een product:

  1. Ga in jouw KMO Shops controlepaneel naar Producten.

  2. Open een product dat je wil delen.

  3. Klik op een van de sociale media pictogrammen.

  4. Klik op Delen of Tweeten om te publiceren.

Als je nog niet bent ingelogd op het account van het sociale medium dat je hebt geselecteerd, word je gevraagd om dat te doen.

Bij het delen van het product op Facebook worden de productnaam, link, beschrijving en productminiatuur (die kan worden uitgeschakeld als je wilt, of gewijzigd naar een andere als je product alternatieve afbeeldingen hebt in de galerij) worden automatisch aan het tekstveld toegevoegd. Je kunt ook tekst toevoegen aan je aankondiging.

Bij het delen van het product op Twitter worden de productnaam en -link automatisch toegevoegd aan het tekstveld. Je kunt eigen tekst toevoegen als er genoeg ruimte over is.

Deelknoppen voor sociale media toevoegen aan productpagina's

Je kunt deelknoppen voor sociale media zoals Facebook Share, Pinterest Pin en Twitter toevoegen aan productbeschrijvingen. Zo kunnen je klanten afbeeldingen en informatie over je producten delen met hun vrienden en volgers en krijg je meer zichtbaarheid en aandacht.

Zo schakel je de deelknoppen in je winkel in en uit:

  1. Ga in het KMO Shops controlepaneel naar Ontwerp.

  2. Scroll omlaag naar de sectie Zijbalk.

  3. Selecteer het vak om deelknoppen in te schakelen:

Links naar je socialemedia-accounts geven

Als je merkstrategie ook marketing op sociale media omvat, dan kun je klanten helpen je te vinden op sociale media en daar met je bedrijf te communiceren.

Als je de KMO Shops easy editor of Next-Gen site gebruikt, kan je klanten naar je profielen op social media sturen door links toe te voegen aan het Contact-blok van je website.

Hiervoor ga je in de KMO Shops-beheerder naar Website → Site bewerken, klik op het Contact-blok in de site-editor en vul de sectie Sociale profielen in.

Als je wilt dat deze links ook onderaan de e-mailmeldingen van je winkel worden toegevoegd, kan je ze invoeren op de Winkelprofiel-pagina in de KMO Shops-beheerder.

Als je KMO Shops aan een ander platform toevoegt, zorg er dan voor dat je links naar je verschillende socialemedia-accounts op je website plaatst. Deze worden meestal weergegeven in de voettekst van de site, maar de locatie kan variëren afhankelijk van het thema van de site.

Adverteren en verkopen via Sociale media

Je kunt ook reclame maken en verkopen via sociale media platforms zoals Facebook, Instagram en TikTok. Op deze manier worden je producten automatisch geïmporteerd vanuit je KMO Shops-winkel.

Graag verkopen via sociale media? Activeer dit via onze appmarket.

Campagnes maken via e-mailmarketing

Verbeter uw e-mailmarketinginspanningen gemakkelijk met onze geavanceerde "email marketing" module. Deze tool analyseert het gedrag van uw webshopbezoekers en klanten, waardoor het automatisch gepersonaliseerde e-mails verstuurt. Dit helpt bij het verhogen van de omzet van uw online winkel, zonder extra inspanning van uw kant.

Deze module stelt u in staat op cruciale momenten in contact te treden met uw klanten. Dit omvat automatische herinneringen aan hun favoriete producten, uitnodigingen om feedback te geven, of het bedanken van trouwe klanten. Door deze gerichte aanpak versterkt u de klantrelaties en bevordert u de verkoop.

Liever jouw content en campagnes laten beheren door onze marketings-experts? Ontdek ons content-groeitraject.

Was dit een antwoord op uw vraag?