Naar de hoofdinhoud

Productspecifieke verzendtarieven instellen

Gisteren bijgewerkt

Sommige producten in jouw catalogus passen misschien niet in de algemene verzendtarieven die je hebt ingesteld op je pagina Verzending en afhalen. Fragiele producten die een speciale verpakking vereisen, kunnen bijvoorbeeld meer kosten om te verzenden. In dat geval kan je individuele verzendkosten instellen om je klanten een bepaald bedrag in rekening te brengen in plaats van je reguliere verzendkosten.

Voor elk product in je winkel kan je een vaste vergoeding bovenop de verzendtarieven toevoegen, een vast tarief toevoegen of gratis verzending aanbieden.

Gebruik van de verzendmethoden van uw winkel met een vast bedrag

De verzendmethoden of internationale tarieven van je winkel worden automatisch toegewezen aan elk nieuw product in je winkel. Je kan een vast bedrag toevoegen aan het internationale tarief van elk product als dit specifieke artikel specifieke kosten of levering vereist. Op die manier kan je extra verzendkosten dekken.

Als je bijvoorbeeld breekbaar servies verkoopt, wil je misschien een speciaal pakket gebruiken om de artikelen veilig te verzenden. In dat geval kan je € 2,99 toevoegen als een vast bedrag per artikel. Deze € 2,99 wordt opgeteld bij de basisverzendkosten die berekend worden volgens de algemene verzendinstellingen. Je klanten zien geen "extra kosten" bij het afrekenen, alleen het eindbedrag aan verzendkosten, waarin je vaste bedrag per artikel is begrepen.

Een vast bedrag toevoegen aan uw basisverzendkosten:

  1. Ga in het KMO Shops Dashboard naar Catalogus → Producten.

  2. Klik op een product waarvoor een vast bedrag vereist is.

  3. Wanneer je op de productbewerkingspagina bent, ga naar het tabblad Bezorging en afhalen.

  4. Selecteer Gebruik de verzendmethoden van uw winkel.

  5. Klik op Vast bedrag per artikel toevoegen en voer het bedrag in dat je wil toevoegen:
    ​

    kostenperproduct.gif

  6. Klik op Opslaan.

Vaste tarief per artikel

Vast tarief per artikel of vast verzendtarief, is een vast bedrag dat je kan toevoegen aan elk artikel in jouw winkel.

In tegenstelling tot vast bedrag per artikel, wordt het vaste verzendtarief niet opgeteld bij jouw basisverzendkosten (internationale tarieven). Het is een vast bedrag dat jouw klanten bij het afrekenen als verzendkosten te zien krijgen, in plaats van de verzendtarieven van jouw winkel (indien van toepassing).

Deze optie is nuttig voor producten die individuele verzendkosten vereisen. Je kan bijvoorbeeld een vast tarief van € 30 instellen voor grote artikelen in je winkel om de extra kosten voor verzending te dekken.

Vaste tarief per artikel toevoegen:

  1. Ga in het KMO Shops Dashboard naar Catalogus → Producten.

  2. Klik op een product waarvoor een vast tarief vereist is.

  3. Wanneer je op de productbewerkingspagina bent, ga naar het tabblad Bezorgen en afhalen.

  4. Selecteer Vast tarief per artikel.

  5. Voer het tarief in dat je jouw klanten in rekening wil brengen.

  6. Klik op Opslaan.

Gratis verzending per product aanbieden

Je kan gratis verzending instellen voor elk artikel in jouw winkel. In dat geval wordt elke hoeveelheid van een product gratis verzonden. Je kan bijvoorbeeld gratis verzending aanbieden voor dure producten in je winkel om klanten aan te moedigen dure artikelen te kopen. In wezen betekent het dat je voor de verzending betaalt in plaats van een koper.

Als je gratis verzending wilt aanbieden op alle artikelen in je catalogus, kan je een internationale gratis verzendmethode aanmaken in plaats van een productspecifieke gratis verzendmethode te gebruiken.

Gratis verzending per artikel aanbieden:

  1. Ga in het KMO Shops Dashboard naar Catalogus → Producten.

  2. Klik op een product waarvoor een vast tarief vereist is.

  3. Wanneer je op de productbewerkingspagina bent, ga naar het tabblad Bezorgen en afhalen.

  4. Selecteer Gratis verzending.

  5. Klik op Opslaan.

Je kan gratis producten met gratis verzenden markeren met productlinten - gekleurde horizontale labels die worden weergegeven op de miniaturen van de productlijst en op de productgegevenspagina's in jouw winkel. Of je kunt productonderschriften toevoegen, dat is een korte tekst die wordt weergegeven op de productlijst en ook op de productgegevenspagina in jouw winkel.

Dankzij de Gratis Verzending App kan je het voor klanten duidelijk maken dat je gratis verzending kan aanbieden!

Was dit een antwoord op uw vraag?