Naar de hoofdinhoud

Algemene instellingen

Gisteren bijgewerkt

Indien je graag naar de algemene instellingen van jouw KMO Shops kassa applicatie wil gaan, druk je rechts onderaan op “Instellingen”.

Hier kan je vervolgens alle algemene instellingen terugvinden van jouw KMO Shops kassa-applicatie bestaande uit de volgende instellingen:

Indien je graag ons kassasysteem voor jouw fysieke winkel wil gebruiken, dan kan je dit terugvinden in onze appmarket.

Bestelling scherm kassa app

Indien je graag jouw bestelscherm wil aanpassen, dan is dit mogelijk via “Algemeen” → “Bestelling”. Daar kan je vervolgens kiezen of je de weergave van de bestelling, categorieën of producten wil aanpassen.

Als je zoals de foto hierboven alle elementen selecteert, krijg je vervolgens het onderstaande zicht in jouw bestelscherm:

Wanneer je liever wenst om met kleine hokjes te werken zonder productfoto’s om zo een groter en sneller overzicht te hebben, dan dien je vervolgens alles te deselecteren zoals op de onderstaande screenshot:

Hierdoor zal jouw bestelscherm in de kassa-applicatie er als volgend uitzien:

Afreken scherm kassa app

Tijdens het afrekenen kan je heel wat extra informatie ingeven en bekijken, zoals de inhoud van de bestelling, de klantgegevens, een couponcode, korting en eventueel nog een eigen interne notitie. Indien je wenst om bepaalde zaken in of uit te schakelen, omdat je deze niet wenst te gebruiken, dan kan je dit bereiken bij “Afrekenen”:

Vervolgens zullen de elementen die je daar in of uit-schakelt zich ook wel of niet voor tonen op jouw afrekenscherm zoals hieronder:

Uiterlijk kassa app

Het is mogelijk om het uiterlijk van de kassa-applicatie naar “Dark-mode” aan te passen. Dit kan je eenvoudig bereiken via “Uiterlijk” → “Donker”.

Offline modus kassa

Wanneer je jouw kassa wenst te gebruiken op een locatie waar geen internet aanwezig is of je geen gebruik kan maken van een hotspot, dan kan je de kassa-applicatie gebruiken in “Offline modus”.

Opgelet: Indien je de Offline modus gebruikt, dien je de bestellingen telkens te synchroniseren wanneer je met het internet verbonden bent. Sluit de app niet af op de achtergrond, of jouw bestellingen gaan verloren.

Gesplitste betalingen kassa

Het komt vaker voor dat een klant graag een deel van de bestelling met contant en het resterende deel met de kaart wenst te betalen. Dit kan je ook eenvoudig bereiken door “gesplitste betalingen” te activeren in ons kassasysteem.

Bij het afrekenen van een klant zal je hierdoor een bedrag kunnen ingeven voor een gesplitste betaling:

Was dit een antwoord op uw vraag?