In jouw KMO Shops-winkel kan je procentuele (X% korting) of absolute (β¬X korting) kortingen instellen die afhankelijk zijn van het subtotaal van de bestelling.
Deze kortingen worden automatisch berekend en toegepast op gekwalificeerde bestellingen bij het afrekenen. In tegenstelling tot kortingen op individuele producten, die erop zijn gericht ze uit te lichten, werken automatische kortingen op alle producten in jouw winkel zodra aan het criterium (het subtotaal) is voldaan.
Automatische kortingen instellen
Om automatische kortingen in te stellen, moet je eerst het minimale subtotaal van bestellingen bepalen (vanaf waar jouw korting geldt). Vervolgens moet je kiezen of de korting een percentage is of een vast bedrag. En daarna het kortingsbedrag bepalen dat wordt toegepast op de hele bestelling. Daarnaast kan je kortingsniveaus toevoegen.
Je kan bijvoorbeeld een dergelijke korting creΓ«ren: als een klant β¬ 200 of meer uitgeeft, krijgt deze 10% korting. Als je kortingsniveaus hebt toegevoegd, kan het een korting van 10% zijn voor bestellingen van β¬ 200 tot β¬ 499 en 15% procent voor bestellingen vanaf β¬ 500.
Om een dergelijke automatische korting in te stellen in jouw KMO Shops-winkel:
Ga in de KMO Shops Dashboard naar Marketing β Automatische kortingen.
Klik op Korting toevoegen in de sectie Gebaseerd op subtotaal.
Voer een waarde in in het veld Subtotaal bestelling:
βKies in de vervolgkeuzelijst Korting of jouw korting in procenten is of een absolute waarde:
βVoer de kortingswaarde in:
β(Optioneel) Voeg kortingsniveaus toe door opnieuw te klikken op Korting toevoegen:
βSla de wijzigingen op.
Dat is alles! De korting wordt nu toegepast op elke klant in jouw winkel wanneer het opgegeven subtotaal wordt bereikt.
De korting wordt automatisch berekend in de winkelwagen tijdens het afrekenen:
Als je jouw korting (of niveau) wilt verwijderen, klik dan op de prullenbak in de sectie Gebaseerd op subtotaal en klik op Opslaan.
Je klanten vertellen over automatische kortingen
Automatische kortingen zijn niet zichtbaar in jouw catalogus β alleen in de winkelwagen β dus je moet klanten informeren over de lopende promotie. In KMO Shops zijn er veel verschillende manieren om dat te doen. Je kan bijvoorbeeld klanten informeren over de aanbieding met behulp van een opmerking op de startpagina van de winkel. Of nieuwsbrieven sturen.
Gebruik van automatische kortingen voor verkopen in de hele winkel (totaal)
Je kan automatische kortingen gebruiken om een winkel brede aanbieding uit te voeren. De klant hoeft geen kortingscode in te voeren bij het afrekenen.
Om een winkel brede aanbieding te lanceren, zoals 10% korting op de gehele catalogus, kan je eenvoudig een automatische korting instellen voor een minimaal bestelling subtotaal (bijv. voor alle bestellingen vanaf β¬ 1), zodat de korting geldt voor alle klantbestellingen.
Je kan automatische kortingen inschakelen voor Black Friday, Cyber Monday en tijdens de feestdagen β of als je gewoon jouw voorraad weg wilt werken en klanten wilt stimuleren om meer te besteden.