Naar de hoofdinhoud

Remarketing via Google Analytics 

Gisteren bijgewerkt

Je kan remarketing met Google Analytics gebruiken om advertenties aan je winkelbezoekers op andere sites te laten zien en ze er zo aan herinneren om terug te keren en een aankoop te doen in je winkel.

Je kan advertentie-inhoud leveren die specifiek is gericht op de interesses die ze tijdens hun eerdere bezoeken aan je winkel hebben aangegeven. Bijvoorbeeld een groep bezoekers die tijd heeft besteed aan het onderzoeken van specifieke producten, maar niets aan hun winkelwagens hebben toegevoegd, kan worden overgehaald door extra advertenties voor die producten. Een groep bezoekers die artikelen aan hun winkelmandjes hebben toegevoegd, maar de aankoop niet hebben voltooid, kan worden gelokt met een kortingsbon voor gratis verzending of een lagere prijs. Een groep bezoekers die een aankoop hebben gedaan, hebben niet alleen interesse in je producten getoond, maar ook de bereidheid om te kopen, zodat je de kans heeft om bijbehorende producten te verkopen waarin ze misschien ook geïnteresseerd zijn.

Verzamel meer data over jouw Webshop via Google Analytics.

Je kan remarketing met Google Analytics instellen aan de hand van de volgende stappen:

  1. Stel Google Analytics in in je KMO Shops-winkel.

  2. Registreer een Google Ads-account als je nog geen account heeft.

  3. Voeg Google Ads-tags toe aan je KMO Shops-winkel.

  4. Koppel de Google Ads- en Analytics- accounts aan elkaar.

  5. Ga in het KMO Shops controlepaneel naar Google Analytics. In het blok Google Analytics schakelt je de instelling Remarketing met Google Analytics in:

Voeg remarketinglijsten en de bijbehorende advertenties toe in je Analytics- en Google Ads-account.

Jouw remarketing laten opzetten door ons team? Neem dan contact op met onze experts via ons groei traject.

Was dit een antwoord op uw vraag?