Naar de hoofdinhoud

Wat doen wij omtrent SEO

Gisteren bijgewerkt

SEO (of zoekmachineoptimalisatie) is het proces om de positie te verbeteren van je site in zoekresultaten van zoekmachines als Google, Bing en Yahoo om gratis verkeer naar jouw webwinkel te genereren. Hoewel sommige dingen handmatig kunnen worden gedaan, zorgt KMO Shops voor de technische kant voor jou – alle winkels zijn standaard geoptimaliseerd voor zoekmachines. Zie een gedetailleerde beschrijving van wat we doen om SEO een prioriteit te maken in KMO Shops.

SSL-certificaat

Allereerst moeten de privégegevens van je klant (naam, e-mailadres, creditcardgegevens, enz.) worden beveiligd tegen hackers, scammers, en gegevensdieven met het HTTPS-protocol en een SSL-certificaat. Niet alleen kunnen deze tools de beveiliging verbeteren en je betrouwbaarheid vergroten, maar ze kunnen ook je winkel helpen om een betere positie te krijgen in zoekmachines. KMO Shops biedt een gratis SSL-certificaat en HTTPS protocol voor elk account.

Opmerking: als je de KMO Shops-winkel toevoegt aan een bestaande website zoals WordPress, hou je ons gratis SSL-certificaat voor je winkelpagina's. Hoewel de rest van de website een andere kwestie is. Je moet een SSL-certificaat kopen om gevoelige informatie te beschermen. Websites die niet met SSL zijn beveiligd, kunnen worden bestraft in de rangschikking van zoekmachines.

Sitemap voor Instant Sites

KMO Shops genereert automatisch een sitemap.xml-bestand dat een lijst van de pagina's van de website bevat. Dit bestand wordt gebruikt door zoekmachines zoals Google om je producten te doorzoeken en indexeren, zodat de pagina's van je winkel worden weergegeven in zoekresultaten. Nieuwe pagina's – en nieuwe producten – worden sneller geïndexeerd met sitemaps omdat zoekmachines dagelijks sitemaps controleren. Je moet een sitemap nog steeds handmatig indienen bij Google.

Gestructureerde gegevens

Gestructureerde gegevens is een set gegevens op de sitecode die zoekmachines helpt informatie te begrijpen die op je website wordt gepresenteerd. Dankzij deze gegevens, worden producten en categorieën beter geïndexeerd. Ook kan de gemarkeerde informatie worden weergegeven in rich snippets in de zoekresultaten en het oog van potentiële klanten pakken.

KMO Shops gebruikt taalgebruik van Schema.org om productinformatie te annoteren en voegt automatisch gestructureerde gegevens toe aan alle winkelpagina's. Voor KMO Shops Instant Site en prosites worden gestructureerde gegevens gegenereerd met behulp van JSON-LD en Microdata-opmaak. Voor alle andere websites wordt alleen de Microdata-indeling gebruikt. Op dit moment is het onmogelijk om de gestructureerde gegevens te bewerken of te verwijderen.

U kunt controleren welke gestructureerde gegevens beschikbaar zijn voor je webpagina met behulp van de tool Rich Results Test van Google.

Aangepaste metatags voor producten en categorieën

Standaard genereert KMO Shops automatisch product- en categoriemetagegevens (paginatitel en metabeschrijving), op basis van hun namen en beschrijvingen. Je kunt bepalen hoe Google je productpagina's precies weergeeft in de zoeksnippets met aangepaste metatitels en -beschrijvingen, zodat ze kort en krachtig zijn voor Google-gebruikers.

Schone URL's

Eenvoudige, beschrijvende en schone URL's zijn een SEO-basistechniek. KMO Shops genereert automatisch SEO-vriendelijke URL's voor producten en categorieën (op basis van hun titels), evenals voor winkel- en afrekenpagina's. Ze kunnen eenvoudig worden geïndexeerd en gelezen door zoekmachines. Hier is een fictief voorbeeld van een productpagina met een schone URL:

Zulke URL's zijn kort, betekenisvol en vrij van hekjes (“#”) en andere parameters zoals “?", "&" en "=", zodat mensen en algoritmen ze eenvoudig kunnen lezen.

Als je met KMO Shops verkoopt via onze prosite of KMO Shops starterssite , bieden wij automatisch SEO-vriendelijke URL's aan. Als je online winkel op andere platformen is geïnstalleerd of een eigen website, kan je handmatig schone URL's inschakelen in je winkel.

Automatische ALT-tags voor afbeeldingen

"ALT" is een tag die wordt gebruikt om afbeeldingen uit te leggen aan zoekmachinerobots. KMO Shops genereert automatisch ALT-tags voor afbeeldingen met dezelfde tekst als de producttitel.

Ingebouwde optimalisatie voor mobiel

KMO Shops winkels hebben een opmaakstijl geoptimaliseerd voor mobiele apparaten die zich automatisch aanpast aan de grootte van het scherm van de bezoeker. Dat is belangrijk: het maakt je website niet alleen prettiger om te bekijken op alle schermen, maar krijgt ook een hogere prioriteit in de zoekresultaten van Google.

Statische kopieën van pagina's

Zoekmachines indexeren dynamische websites niet altijd goed. Om ervoor te zorgen dat ze KMO Shops-winkels indexeren, gebruiken we speciale technologie. Als je verkoopt met KMO Shops starterssite of prosite, maakt KMO Shops een statische HTML-kopie voor elke product- en categoriepagina in je winkel en stuurt deze kopie naar een zoekmachine. Dit helpt Google en andere zoekmachines je winkel te indexeren alsof het een statische HTML-site is.

Liever jouw SEO- laten boosten door onze experts? Bekijk dan ons SEO-groei traject

Robots.txt voor Instant Sites

Robots.txt is een tekstbestand dat zoekmachines vertelt welke pagina's kunnen worden geïndexeerd. Zoekmachines kunnen alle product- en categoriepagina's indexeren op KMO Shops Instant Sites, maar ze zien de winkelwagenpagina en zoekresultaten niet. Deze pagina's moeten niet worden geïndexeerd, omdat hun inhoud voor elke bezoeker anders is.

Rijke sociale snippets voor productpagina's

Deze heeft geen directe invloed op SEO, maar het maakt links gedeeld op sociale media en in berichtenapps overtuigender voor je potentiële klanten. KMO Shops genereert open-graph metatags voor sociale-mediasites, dus wanneer je links deelt op Google, Facebook, Twitter (en meer), krijg je een mooi voorbeeld met een titel, afbeelding en beschrijving van je site.

Voor KMO Shops starterssite: je kan de afbeelding aanpassen die wordt weergegeven als voorbeeld wanneer iemand een link naar je site op deelt sociale media. Ga in de KMO Shops-controlepaneel naar Website → Site bewerken. Klik linksonder in de editor op Instellingen → SEO → Site-afbeelding en voeg vervolgens je aangepaste afbeelding toe.

De indexatie van verschillende winkels beheren

KMO Shops Instant Site wordt automatisch geïndexeerd, maar als je KMO Shops E-Commerce aan een andere website hebt toegevoegd (op WordPress, Wix of een ander platform) en je niet wilt dat je Instant Site zijn inhoud dupliceert, dan kan je deze verbergen voor zoekmachines door indexering ervan uit te schakelen in de KMO Shops-beheerder, Website → SEO of Overzicht → Instant Site.

Volgende stappen

Er zijn 189 miljoen actieve websites op het internet, dus je website komt niet vanzelf bovenaan in Google. Je moet meedingen om de gewilde toppositie door aan de SEO van je website te werken: verzamel trefwoorden die klanten gebruiken om je producten te vinden. Voeg ze toe aan je producttitels en beschrijvingen, gebruik alleen originele en unieke website-inhoud, maak reclame voor de website en zorg dat anderen ernaar willen linken in hun bronnen.

Dat is vrij veel werk, dus we hebben een gedetailleerde SEO-checklist gemaakt voor je om te volgen: SEO verbeteren voor KMO Shops-winkel →

Was dit een antwoord op uw vraag?